piątek, 25 listopada 2011

Ni z gruchy, ni z pietruchy, ale z obu razem.
Pyszna, jakkolwiek dziwne mogłoby się wydawać to połączenie. Polecam. Zwłaszcza niedowiarkom.


fot. później



Składniki na porcję
  • szklanka naturalnego bulionu warzywnego
  • 1 duży korzeń pietruszki
  • 3 łyżki brązowego ryżu
  • 1 średnia gruszka (użyłam konferencji)
  • odrobina soku z cytryny
  • pieprz, imbir, gałka muszkatołowa
  • szczypta pestek dyni
  • natka pietruszki do ozdoby

niedziela, 20 listopada 2011

Od dawna przymierzałam się do takiego farszu, byłam ciekawa, czy pasuje do pierogów.
Wyszły słodziutkie, aromatyczne, pyszne po prostu.
Idealny sposób na zaspokojenie chęci na słodkie bez podjadania słodyczy.




środa, 9 listopada 2011

Niektórzy być może znają orzeszki sojowe marki Dobra Kaloria. Przepyszne, ale strasznie drogie. Zrobienie ich w domu jest dużo tańsze, do tego zupełnie NICZYM nie odbiegają w smaku od tych kupnych.
Pierwszy raz próbowałam je zrobić sama z tego przepisu, jednak nie wyszły bardzo smaczne, w dodatku spleśniały po paru dniach- podany czas pieczenia okazał się za krótki. Później kupiłam te orzeszki w Rossmannie i wtedy dowiedziałam się, jak powinny smakować. Zrobiłam je kolejny raz, tym razem wydłużając czas pieczenia.
Nie solę ich, bo prażenie nadaje im wystarczająco bogaty smak.
Świetny dodatek do sałatek, owsianek, jako samodzielna przekąska.
I dodatkowo wygodny sposób na zwiększenie ilości strączków w diecie.



sobota, 5 listopada 2011

Smak mąki jęczmiennej nie jest aż tak bardzo wyczuwalny, jak gryczanej, daje jednak subtelny posmak, który odróżnia je od zwykłych penkejków. Do tego skórka pomarańczowa i kardamon- czyli jedne z tych dodatków aromatyzujących, które lubię najbardziej.