piątek, 31 października 2014

Vegan Pasta Funghi

2 komentarze:
 
To był szalony dzień, dlatego też dodaję przepis dość późno.

Kiedyś makaron mogłam jeść codziennie. Dzisiaj moje kubki smakowe się nieco zmieniły. Kasze są bardziej różnorodne i można z nich wyczarować znacznie więcej pyszności. Również brązowy ryż dość często pojawia się moim menu. Na makaron nachodzi mnie ochota bardzo rzadko.

Właśnie niedawno nastał ten czas, kiedy zamarzyła mi się micha sycących klusek w kremowym sosie. Wybrałam prostotę w pełnym tego słowa znaczeniu, czyli sos pieczarkowy- Pasta Funghi. Jest delikatny i kremowy dzięki bazie z mleka roślinnego i skrobi kukurydzianej, doprawiony gałką, płatkami drożdżowymi i pieprzem ziołowym, dzięki czemu nie jest mdły. W tego typu makaronie bardzo często gości kurczak, u mnie zamiast biednego zwierzęcia do rondelka powędrowało wędzone tofu.

Idealne danie na jesień.







Składniki na porcję
  • porcja ulubionego makaronu (u mnie jakieś 80-100g razowego pszennego, w wersji bezglutenowej najlepszy będzie kukurydziany lub gryczany)
  • malutka cebulka, najlepiej czerwona
  • ok. 300g pieczarek
  • 3/4 szklanki niesłodzonego mleka sojowego
  • 4 łyżeczki skrobi kukurydzianej (lekko czubate)
  • sól, pieprz
  • szczypta gałki
  • szczypta kurkumy
  • pieprz ziołowy
  • łyżeczka płatków drożdżowych
  • ok. 100g wędzonego tofu
  • natka pietruszki i ewentualnie wegański parmezan do podania
W rondelku rozgrzewamy odrobinę wody. Cebulę obieramy, kroimy na pół i opalamy nad palnikiem. Kroimy w piórka i wrzucamy do rozgrzanej wody. Obrane pieczarki kroimy w dość duże plastry i dodajemy do cebuli. Dusimy, aż warzywa zmiękną i woda trochę odparuje. Doprawiamy solą, pieprzem, gałką, kurkumą, pieprzem ziołowym i płatkami drożdżowymi. Dodajemy pokrojone w drobną kostkę tofu. W shakerze lub słoiczku rozrabiamy dokładnie mleko sojowe ze skrobią i powoli wlewamy do gotującego się sosu cały czas mieszając. Gotujemy na małym ogniu nie przerywając mieszania, aż sos zgęstnieje. Dorzucamy ugotowany al dente makaron i mieszamy dokładnie, aby każda kluska była dokładnie obklejona sosem. Podajemy od razu z natką pietruszki i wegańskim parmezanem.

Jak zrobić taki parmezan? 1/2 szklanki migdałów, 2 łyżeczki płatków drożdżowych, sporą szczyptę soli, i po malutkiej szczypcie gałki i ostrej papryki mielimy na proszek. Oczywiście nie jest to jedna porcja, a zapas na jakiś czas. 

Smacznego!





2 komentarze:

  1. ciekawe smaki! bardzo lubię tego typu dania, bo nie dosyć, że są szybkie to jeszcze pełne zdrowia i pyszne po prostu! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli nie masz konta w bloggerze, podpisz się imieniem lub ksywą. Będzie mi bardzo miło wiedzieć z kim rozmawiam. :)
Miłego dnia!